L'OBRADOR DE LA SORRA DE LA NOSTRA ESCOLA
L'obrador de la sorra, un espai per transformar, investigar i manipular ple de simbolisme
L’obrador de la sorra, un espai per transformar, investigar i manipular ple de simbolisme.
La nostra companya Elisabet Tapias amb delicadesa i molt sentit, ha vist reflexada algunes de les seves inquietuds vers l’aprenentatge dels infants, en la publicació d’un article seu a la revista d’educació de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, in-fàn-ci-a (nro 206).
A l’obrador de la sorra de la nostra escola la sorra fina, molt fina i seca llisca amb tendresa entre els dits dels infants creant camins d’aprenentatges i descobertes subtils i preades.
L’entrada a l’obrador de la sorra s’emmarca amb una frase d’Anke Zinser “La responsabilitat de l’adult rau en crear amb cura i sense intrusió, les condicions per a un desenvolupament lliure i seré. Condicions que permeten a l’infant descobrir i relacionar-se amb el món de manera autònoma i segura”. L’observació atenta del joc que hi fan els infants en aquest espai ens duu directament al món de les sensacions, del simbolisme i la concentració com deia Joachim Ringelnatz “El més bonic per als nens és la sorra, sempre n’hi ha molta. Flueix entre les mans amb una tendresa incomparable”
Us convidem a llegir l’article escrit amb molta cura i sensibilitat.